Дългоочакваното завръщане на спортната легенда BMW 8 е факт. На конкурса за дизайн Concorso d’Eleganza Villa d’Este в Италия, баварците показаха прототипа BMW Series 8 Concept, който ще е в основата на сериен модел още догодина. С този модел, както и с други от мащабната си моделна офанзива, германският производител се надява отново да е на върха в сегмента на премиум автомобилите.
„При BMW цифрата „8“ винаги е маркирала върха на спортния дух и ексклузивността,“, каза Харалд Крюгер, Председател на Борда на директорите на BMW AG. „Бъдещото BMW Серия 8 Купе ще докаже, че високодинамичното поведение на пътя и модерният лукс могат да вървят ръка за ръка. Това е следващият модел при разгръщането на нашите предложения в луксозния сегмент и ще постави нови стандарти при купетата. С него ще затвърдим лидерската ни позиция в луксозния сегмент.“
BMW Series 8 Concept е с уникален спортен дизайн, който макар и да следва този на последните им серийни модели, носи и доста новости. Ниска, разлята, определено изглеждфаща мощна и спортна, „осмицата“ още от вън загатва, че ще е и свръхлуксозен автомобил. А опасенията ни, че това ще е просто наследник на спряната наскоро Серия 6 купе, се разсейват, с това, което виждаме.
Показаният в Италия протоип е с уникален нов цвят Barcelona Grey Liquid, който комбинира в себе си нюанси на сиво и синьо, който много добре „прелива“ между острите, но и разлети черти на купето. Автомобилът бе показан с масивни 21-инчови колела с тънки спици и аеро-елементи, които може да бъдат запазени и при серийната версия.
В интериора, като логично продължение на екстериора, отново може да се види комбинация от лукс и спортно усещане. И както при всяко купе, салонът на BMW Series 8 Concept е ориентиран най-вече към водача. Кабината е доволно оборудвана с кожа, карбон и алуминий, като един от най-атрактивните елементи е контролерът на iDrive системата, изработен от стъкло Swarowski.
Ексклузивните спортни седалки са със скелет от карбон, а воланът е със спици от шлифован на ръка алуминий. Все още няма техническа информация за прототипа, нито за бъдещия сериен модел. Доколкото е известно, купето ще е на платформа, изпозлвана за последните поколения на 5-а и 7-а серия, откъдето ще са и задвижващите агрегати. От BMW са патентовали доста модификации като 825, 830, 835, 850, 845, 860 и, разбира се, M8.