Най-новият спортен автомобил на Maserati най-накрая става изцяло електрически.
Италианската марка обяви , че захранвана с батерии версия на MC20 ще дебютира следващата година. Спортният EV е настроен да бъде част от подновения натиск за електрификация на автомобилния производител.
Това не е първият слух, който чуваме за модела, който ще се казва MC20 Folgore. Когато автомобилът беше представен през 2020 г., Maserati каза, че захранван с батерии вариант ще бъде наличен до 2022 г. Колата ще пристигне три години по-късно от очакваното през 2025 г., но по-добре късно, отколкото никога.
Maserati все още не е споделила изображения на завършения EV, но можете да очаквате нещо, което изглежда почти идентично с неговия спортен автомобил, задвижван с газ. Ще има разлики, като порт за зареждане и липса на ауспух отзад. Няма да се изненадаме, ако аеродинамиката на колата също бъде леко променена, за да помогне за ефективността.
Голямата промяна ще бъде задвижването, разбира се. През 2020 г. ръководителят на разработката на MC20, Луиджи Шарета, каза, че версията MC20 EV ще има тримоторна настройка, способна да генерира повече от 700 к.с. и да изстрелва колата от нула до 100 км. в час само за две секунди. Това би било значително увеличение над 621 к.с., произведени от 3,0-литровия Nettuno V-6 с двойно турбокомпресор, който в момента е в MC20. Въпреки че е по-мощен, Sciarretta каза, че системата и батерията, която я захранва, ще добавят само около 220 паунда към теглото на колата.
MC20 Folgore не е единственото EV на хоризонта за Maserati. Марката, която е собственост на Stellantis, също обяви планове да пусне GranCabrio Folgore по-късно тази година. Очаква се нов кросоувър EV модел да последва захранвания с батерии MC20 през 2027 г., с електрическа версия на Quattroporte, последвана през 2028 г. В момента има два EV в гамата на Maserati, Grecale Folgore и GranTurismo Folgore .
Съобщението също беше начин за Maserati да потвърди отново своя ангажимент към електрификацията. Марката заяви, че се фокусира върху изграждането на гама, която е „100 процента проектирана, разработена и произведена в Италия“. Като част от стратегията на Stellantis „Dare Forward 2030“, целта му е 100 процента от продажбите му в Европа и 50 процента от продажбите му в САЩ да бъдат електромобили до 2030 г.