Милиони жени по целия свят носят или мечтаят да носят бельо от популярната марка Victoria’s Secret, а още повече пък искат да бъдат част от „ангелите”. Но какво всъщност стои зад марката, коя е Виктория и изобщо защо бельото им е толкова популярно. Оказва се, че първоначално брандът дори не е бил предназначен за жени. СЪЗДАТЕЛЯТ НА VICTORIA’S SECRET Е МЪЖ!
Компанията Victoria’s Secret официално била открита през 1977г. Нейн основател е Рой Редмънд, който искал да купи секси бельо на жена си като подарък. Продавачките в магазините обаче го гледали подозрително, докато избирал женско бельо. на снимката: Рой Редмънд, създателят на Victoria’s secret И така му хрумнала гениалната идея – да създаде компания, която да направи пазаруването на този вид дрехи по-лесно и приятно. Искал да направи процеса по-вълнуващ и секси и да накара хората, да се чувстват комфортно, докато избират, например подаръци за жените си, а не да изглеждат като извратеняци. Реймънд си представял будоар, направен от тъмно дърво, ориенталски килими и копринени драперии. Избрал името „Виктория”, за да асоциира компанията си с Викторианската епоха. През 1977г., след 8-годишни проучвания, Рой взел 80 000 долара от спестяванията си, от заеми и прочее, и заедно със съпругата си наели малък магазин в градския търговски център в Пало Алто, Калифорния. И така се родила Victoria’s Secret. Любопитното начало на Victoria’s Secret откроява един проблем – компанията продавала нещо, насочено към мъжете, а не към жените.
В един от първите каталози, през 1979г., ще видите жени, застанали в много провокативни пози. Магазинът бил малък, във викториански стил, приличащ повече на публичен дом, с червени кадифени дивани и приглушена светлина. В него не се е предлагало еротично бельо, но достатъчно сексапилно, че да разбие стереотипите на пух и прах. Въпреки това, брандът бил на крачка на фалита. По същото време, американският бизнесмен Лесли Уекснър основал компанията си „Лимитед брандс” (L Brands – модна компания, в която днес са включени марки като Victoria’s Secret и Bath & Body Works. През 2013г. фирмата имаше приходи от над 10,5 млрд. долара и беше включена в списъка на най-големите компании в света, под номер 258 – бел.ред. ) на снимката: Лесли Уекснър, основател на L Brands Уекснър едва ли не спасил Редмънд и жена му от банкрута, като купил компанията им и поставил началото на една велика модна империя. Той осъзнал, че единственият начин да запази „тайната на Виктория” е, ако ориентира бранда към жените. Да дадеш правото на жените да си купуват секси бельо от най-обикновен магазин, се оказала гениалната бизнес стратегия – изключително новаторска, но много успешна. Хапчетата „анти бебе” се появили на американския пазар през 60-те години и сексуалната революция за жените тъкмо набирала скорост. В едно от последните си интервюта, Уекснър каза: „По онова време, жените искаха да носят бельо, но нямаше откъде да си го купуват. Решихме, че ако разработим ценови показатели и продукти за масовата жена, ще се получи нещо голямо.” И е бил прав. Анализаторите в САЩ коментират, че Уекснър видял ниша на пазара и се е възползвал от нея. Мнозина го определят като гений и ако Хю Хефнър е виновен за сексуалната революция при мъжете, то Лесли Уекснър е помогнал на жените в това отношение.
Според експертите, бизнесменът е отговорен за началото на цял един тренд – бельото да се показва от дрехите. „Изведнъж жените искаха да покажат на всички какво бельо носят и доскорошната тема табу беше разбита”, каза Маршал Колен – икономически анализатор. Основателят на Victoria’s Secret Рой Редмънд почина през 1993г., след като скочи от „Голдън Гейт Бридж”. ВИКТОРИЯ И ДНЕС ПАЗИ СВОЯТА ТАЙНА Бизнес моделът на Уекснър – да ориентира марката си изцяло към жените – досега работи успешно. Днес обаче Victoria’s Secret е изправена пред сериозно предизвикателство – феминизмът. „Пред Victoria’s Secret имаше много свежа и нова перспектива. Жените бяха много наясно, че това е един комерсиален начин да се наложи идеал за красота”, коментира за „Бизнес инсайдър” д-р Джитендър Седев – преподавател по маркетинг в университета в Южна Калифорния. В днешно време Victoria’s Secret трябва да разшири обхвата си и като че ли започва да го прави, тъй като все повече жени негодуват от „стандартите за красота 60-90-60”. Днес брандът има повече от 1 000 магазина само в САЩ, а приходите му възлизат на над 2,822 млн. долара годишно.
Victoria’s Secret е може би най-популярната марка за бельо в света. Тя успява да привлече вниманието към себе си с най-разнообразни трикове, включително изумителният каталог или грандиозното ежегодно шоу. Тази година то ще се проведе на 28 ноевмри в Шанхай и на него ще дефилират някои от най-известните модели в света като Джиджи и Бела Хадид. И ако не знаете как изглежда сутиен за 2 млн. долара, гледайте: той ще бъде „перлата в короната“ на екстравагантния моден спектакъл и ще бъде носен от бразилската манекенка Лаис Рибейро. Сутиенът „Champagne Nights“ с тегло над 600 карата е изработен от бижутерската компания „Муауад“ . Творението представлява сложна плетеница от златни листа със свързваща презрамките огърлица, осеяни с диаманти, жълти сапфири и сини топази. Изработката на „Фантастичния сутиен“, обсипан с близо 6000 скъпоценни камъни, е отнела 350 часа.