През 2023 г. модните тенденции се появяваха и изчезваха по-бързо от едно плъзгане на палеца в TikTok. Експертите очакват по-бавно темпо през 2024 г. и подход с успокояващи цветове, както и преработване на класическите стилове в елитарна перспектива.
Фиона Харкин, анализатор в консултантската компания за стратегически прогнози The Future Laboratory, обяснява: „Основната динамика в модата, която царуваше през 2023 г. и накара потребителите да сменят стиловете си с безпрецедентно бързи темпове, отпада в полза на по-бавния и по-обмислен подход към гардероба – такъв, който е екологично съобразен.“ Това споделя и Малайка Еуанде, основател и творчески директор на модната консултантска компания Vesuvius Creative Bureau. Тя смята, че: „Модният пейзаж се насочва към търсене на баланс. Може да откриете официални елементи в ежедневни визии, а минимализмът и пищните дизайни се преплитат.“ Имайки предвид всичко това, Euronews предлага пътеводител за основните модни тенденции през 2024 г.
Сакото не е това, което беше
Официалните костюми на работното място може и да са в низходяща траектория от известно време, но все още не изхвърляйте своя. Класическото сако ще се промени през 2024 г. с детайли като ципове, шнурове и бродерии или смесени стилове като жилетки на райета и сака с подплънки на раменете. Потърсете вдъхновение от модните подиуми на Schiaparelli, Hugo Boss и Yohji Yamamoto за 2024, но може да влезе в крак с тенденцията и чрез собствен стил.

Цветна небрежност
Експертите по тенденциите прогнозират, че кайсиевият цвят ще бъде актуален през 2024 г. Неутрален по отношение вариант с успокояващ, топъл тон, той ще бъде най-популярен при облеклата за почивка, спорт и връхните дрехи. Клеър Смит, стратег по цветовете в WGSN, заявява: „Кайсиевата небрежност“ означава, че е важно да се подхранват умът и тялото. Това е идеалният нюанс за свят, който търси спокойствие и оптимизъм, внасяйки необходимото ободряване, тъй като потребителите продължават да се борят с различни емоции и несигурност за бъдещето.“

Други ключови цветове са успокояващите нюанси на небесносиньото, които се появиха в колекциите на JW Anderson, Fendi и Balmain, и люляковото, което се появи при Tom Ford, Maison Margiela и Andreas Kronthaler за Vivienne Westwood.
Оцеляване в масовата мода
Други брандове залагат на милитари детайли, високотехнологични материи и функционалност. WGSN обявява „prepare wear“ за преобладаваща тенденция, която ще „прокара темите за оцеляване в масовата мода“. Acne Studios и Balenciaga ни подариха камуфлаж и джобове в колекциите си за сезон Пролет/Лято 2024, но се оглеждайте за по-малки марки, в основата на които е оцеляването, като Vollebak, чието яке Apocalypse има 16 скрити джоба и може да издържи на светкавичен пожар и химическа ерозия.


