Френският конгломерат и моден титан LVMH и Formula 1 обявиха 10 годишно партньорство. След като инвестира повече от $163 милиона в Олимпийските игри, собственикът на Moët Hennessy Louis Vuitton SE Бернар Арно планира да инвестира повече от милиард щатски долара в най-известния автомобилен спорт.
Френският конгломерат и моден титан LVMH ще бъде главният спонсор на Formula 1 от 16 март 2025 година. Тази дата бележи началото на следващия сезон, през който също така празнуваме и 75-тата годишнина на един от най-скъпите спортове в света. Като част от сделката няколко от емблематичните къщи под LVMH ще бъдат включени в партньорството, включително Louis Vuitton, Moët Hennessy и TAG Heuer.
Съществуват слухове, че от LVMH са обмисляли подобна сделка с F1 преди десетилетие. По това време F1 е разглеждан като доста нишов спорт, особено в Америка, със само едно състезание в календара, което се провежда в Тексас. Поради липсата на интерес на този етап, дори количеството информация, по отношение на спорта, е почти нищожно. Интересно е да уточним, че през последните няколко години ставаме свидетели на тоталната трансформация на Formula 1 не само като спорт, а и като институция. Хиляди благодарности можем (или не) да изпратим на екипа на „Drive To Survive“ на Netflix. Благодарение на сериала, милиарди нови фенове бяха привлечени, като аудиторията на спорта започна да става все по-млада на възраст. Допълнителните две дати за състезания в Щатите – в Маями и Лас Вегас и все повече растящите цени на билетите за тях, съвсем нагледно отразяват растежа на F1 в САЩ, което, респективно, бихме могли да заковем като решаваща точка за това дали спонсорството има смисъл да се сключва.
Според президента и главен изпълнителен директор на Liberty Media (компанията, която притежава Formula 1) Грег Мафей: „Възможността за разширяване на нашите търговски договорености е емблематична за визията, която имаме за Формула 1, тъй като бизнесът продължава да развива своята платформа. Oчакваме с нетърпение да работим с Бернар и Фредерик Арно през следващите години.“.
Стефано Доменикали, президент и главен изпълнителен директор на Formula 1, също потвърждава, че F1 продължава своя значителен глобален растеж, привличайки нови и по-разнообразни аудитории, а силата на LVMH, като съвкупност от фантастични брандове, го прави перфектния партньор, с когото да обединят сили.
Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на LVMH, споделя, че хората, стремежът към съвършенство и страстта към иновациите са в основата на дейностите на модните къщи под шапката на LVMH, но също така и във F1.
Именно разчупването на стереотипите и непрекъснатата промяна на границите (между редно или нередно) е всичко онова, което ние, феновете на най-великия мотоспорт – Formula 1, се молим това уникално партньорство да донесе. Време ли е да отворим Мoët-a?
Снимки: Getty Images/ Instagram/ LVMH.com